Powierzchnie biurowe i magazynowe w Warszawie – jak chronić je przed pożarem?

Stolica nawet podczas pandemii rozwija się w szybkim tempie. Możemy spostrzec wysokie budynki biurowe, które w ostatnim czasie znacząco urosły. Przykładem jest tutaj Rondo Daszyńskiego gdzie w 2021 ma zostać oddane kilka tysięcy metrów kwadratowych powierzchni biurowej. Wiele firm co rok lub co kilka lat zmienia powierzchnie najmu biura lub magazynu. Nasuwa się pytanie jak chronić swoją firmę przed wystąpieniem pożaru i co zrobić jeśli taki pożar już wystąpi by ograniczyć straty?

System sygnalizacji pożaru 

System sygnalizacji pożaru jest odpowiedzialny za wykrycie pożaru zaraz chwile po jego pojawieniu się. Kiedy pożar zostanie zweryfikowany przez ochronę budynku i potwierdzony automatycznie zostaje wysłana informacja do straży pożarnej. Jeśli system przeciwpożarowy jest serwisowany oraz został zainstalowany zgodnie z wytycznymi producenta daje on duże bezpieczeństwo dla osób pracujących w budynku.

Jeśli w budynku nie ma certyfikowanego systemu sygnalizacji pożaru, możemy sami zainstalować proste czujniki dymu, w pewnym stopniu zwiększą one bezpieczeństwo na obiekcie.

Sprzęt ppoż w biurach i magazynach

Jeśli już dojdzie do wybuchu pożaru należy w jak najszybszy i jak najskuteczniejszy sposób zneutralizować go, w tym celu nasz powierzchni powinna być wyposażona w sprzęt przeciwpożarowy. Wybór odpowiednich urządzeń oraz akcesoriów ppoż zależy od charakterystyki obiektu.

Gaśnice – w sklepach z gaśnicami znajdziemy najczęściej gaśnice proszkowe. Ten rodzaj gaśnicy jest popularny ze względy na dużą skuteczność gaszenia pożaru oraz niską cenę zakupu. Posiada natomiast wadę wynikającą z użycia proszku jako środka gaśniczego. Po zakończeniu gaszenia pożaru wymagane jest gruntowane sprzątanie powierzchni, która została gaszona oraz powierzchni na około gaszonego przedmiotu.

Innym rodzajem gaśnic są gaśnice co2 mają one takie samo zadanie jak inne typy gaśnic czyli ugasić pożar. Jednak nadają się zdecydowanie bardziej do pomieszczeń biurowych ponieważ po ich użyciu nie jest wymagane sprzątanie. Szybki wyrzut sprzężonego gazu CO2 sprawia, płomień gaśnie dzięki odcięciu tlenu oraz niskiej temperaturze wyrzucanego środka gaśniczego. Gaśnice śniegowe z roku na rok zyskują popularność szczególnie często instalowane są w serwerowniach.

Jakie akcesoria przeciwpożarowe powinniśmy mieć w naszej firmie?

Po zgaszeniu pożaru często powstają obrażenia na naszej skórze. Wynikają one z z poparzenia lub otarć przy wykonywanej akcji gaśniczej. W takim przypadku konieczne jest zaopatrzenie ran. Apteczka pierwszej pomocy powinna znaleźć się na wyposażeniu każdej firmy. W sklepach znajdziemy apteczki samochodowe, domowe, dla dzieci czy wiele innych.

 W przypadku biura gdzie pracuje większa liczba osób warto wybrać kilka apteczek i umieścić je w miejscach łatwo dostępnych dla wszystkich pracowników. Można również pomyśleć o apteczka pierwszej pomocy dużych, gdzie w jednej obudowie jest kilka zastawów do udzielenia pomocy rannemu. Warto również wspomnieć o znakach ppoż, które w ławy sposób pozwalają dotrzeć w odpowiednie miejsce lub znaleźć przedmiot, który może uratować życie nam lub innej osobie. Kończąc artykuł wspomnimy, że bezpieczeństwo jest najważniejsze i nie warto na nim oszczędzać.

gaśnice w biurze
tomisal
Author: tomisal

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *