Sprzedaż mieszkania – ile średnio trwa i co ma na to największy wpływ?

Sprzedaż mieszkania może być bardzo szybkim, ale czasami też długim i żmudnym procesem. W rzeczywistości składa się na niego wiele czynników. Czy da się je przewidzieć oraz mieć na nie wpływ? Oto najważniejsze aspekty, jakie należy wziąć pod uwagę.

Cena i lokalizacja mieszkania – czy rzeczywiście są najważniejsze?

Cena mieszkania to kluczowy czynnik, który ma wpływ na czas sprzedaży mieszkania. Jak łatwo się domyślić, jeśli oczekiwana kwota za mieszkanie jest zawyżona, może być ciężko znaleźć potencjalnie zainteresowanych kupców. Mieszkania w atrakcyjnych i dobrze skomunikowanych lokalizacjach, zazwyczaj sprzedają się szybciej. Podobnie wygląda to w przypadku mieszkań w rozsądnej cenie.

Rynek nieruchomości i ilość zainteresowanych kupców

Nie w każdym rejonie i nie w każdej okolicy kraju, spotkamy się z takim samym stanem rynku nieruchomości. Mówiąc o rynku, mamy tu na myśli stosunek popytu do podaży. Jeśli ilość mieszkań wystawionych na sprzedaż jest znacznie większa, niż ilość osób które zainteresowane są zakupem, mamy do czynienia z dużą konkurencją i może być nam ciężej sprzedać swoją nieruchomość, zwłaszcza w satysfakcjonującej nas cenie. Na rynku o mniejszej podaży mieszkań, sprzedaż może okazać się szybsza.

Stan techniczny i wygląd mieszkania – dlaczego warto zadbać o to przed sprzedażą

Potencjalni kupcy nieruchomości, to w dużej mierze wzrokowcy. Wszelkie tendencje na rynku sprzedaży mieszkań, zdecydowanie skłaniają się w jedną stronę – im mieszkanie jest bardziej atrakcyjne wizualnie, tym więcej zainteresowanych przyciąga. Mieszkania o niskim standardzie estetycznym, zazwyczaj sprzedają się znacznie dłużej. Gorzej wyglądają także na zdjęciach i nie zachęcają do kontaktu z właścicielem, czy z reprezentującym go biurem. 

Marketing i promocja – lepiej zadbać o to samemu, czy z pomocą biura?

Samo posiadanie atrakcyjnej nieruchomości, może okazać się niewystarczające w kontekście szybkiej sprzedaży. Równie ważny jest skuteczny marketing, czyli przyciągające uwagę zdjęcia, chwytliwe opisy, umiejętność ukazania największych atutów mieszkania. Równie ważne jest odpowiednie pozycjonowanie ogłoszenia w sieci, poprzez płatne reklamy i promocje w miejscach, gdzie jest natężony ruch zainteresowanych osób.

W całym procesie sprzedaży, to właśnie te czynności przynoszą statystycznie najwięcej problemów właścicielom. W tym miejscu, z pomocą przychodzi doświadczona agencja nieruchomości, na przykład biuro nieruchomości Sosnowiec. Profesjonalny agent może zdecydowanie pomóc w marketingu, zadbać o odpowiednią promocję, co z kolei przełoży się na szybsze znalezienie potencjalnie zainteresowanych najemców. 

Agent zadba dodatkowo o kwestie spotkań z zainteresowanymi kupcami. Przedstawi im mieszkanie z jak najlepszej strony i wskaże największe jego atuty. 

Przepisy prawne, dokumentacja i formalności – jak uprościć sobie ten proces?

Proces sprzedaży mieszkania ma niestety jedną dość skomplikowaną stronę. Jest nią kwestia prawna. Transakcja, której przedmiotem jest nieruchomość, związana jest z dużą ilością formalności, dokumentów i umów. To wszystko może z kolei wpłynąć na znaczne opóźnienie sprzedaży. Biuro ma w tym doświadczenie, a więc zdecydowanie zrobi wszystko, aby ten czas został skrócony do minimum.

Aleksander
Author: Aleksander

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *